dinsdag 31 januari 2012

Dagje La Palma


En toen zat de eerste maand van 2012 er alweer op. Al cruisend in een aangename temperatuur begin ik lekker aan februari, terwijl jullie lopen te blauwbekken van de kou wat heb ik begrepen. Gelukkig ben ik met m’n winterjas aan vertrokken dus ik ben tegen de kou gewapend als ik terugkom over een aantal dagen.

Vandaag lag het schip in de haven van Santa Cruz de la Palma. En op het moment dat ik dit zit te schrijven, zijn we aan het afmeren en zetten we koers richting Las Palmas, Gran Canaria. Ik ben net een klein uurtje terug op de AIDAsol want ik heb een VIP eilandtocht gemaakt. Je kunt een heleboel excursies boeken voor elke bestemming waar het schip aanmeert, maar dit is toch echt wel een aanrader. De VIP-rondleiding is namelijk een ca. 9 uur durende tocht per bus en te voet over het hele eiland La Palma. Je moet dus op tijd gaan ontbijten voor het aanmeren en direct om 10 uur van het schip af om aan de excursie te beginnen. Rond 19.00 uur ben je pas weer terug aan boord.

De VIP tour in het kort: een korte busrit naar het heiligdom Nuestra Señora de las Nieves. Verder naar Breña Alta naar het panoramapunt La Concepcion met uitzicht op Santa Cruz. Dan ongeveer drie kwartier in het bezoekerscentrum El Paso om vervolgens door te rijden naar het panoramapunt La Cumbrecita met uitzicht op het Nationaal Park Caldera de Taburiente. Ruim een half uur later weer door langs het zuiden van La Palma naar Fuencaliente. Lunchen en weer verder naar de San Antonio vulkaan waar we een wandeling van ongeveer een half uur hebben gemaakt langs de kraterrand. En dan weer de terugtocht van 45 minuten met een korte stop in de pottenbakkerij El Molino. En onderweg word je dan ook nog heerlijk verwend met een zalige Spaanse lunch, snacks, sapjes en cava!

Het was al met al een heerlijke dag! En nu wordt het echt tijd om te gaan douchen, omkleden en eten. Vanavond eet ik niet in één van de buffetrestaurants, maar ga ik lekker naar de Sushi Bar! En daarna nog even één van de twaalf bars in. Nog geen idee welke ik ga kiezen ;-)

1 opmerking: