donderdag 2 februari 2012

Puerto del Rosario, Fuerteventura


Goh, het begint bijna saai te worden ;-) Vandaag wederom een graad of 18, deze keer op Fuerteventura, en bij jullie is het volgens mij nog kouder geworden. M’n schaatsen kunnen uit het vet als ik thuis ben… Vandaag geen grote tour over het eiland gemaakt. Was wel mogelijk, maar ik had vanochtend een werkafspraak op het schip dus heb ik alleen een middagexcursie gedaan. Een Jeep tocht van dik 4 uur J Past ook wel bij dit eiland want Fuerteventura is één grote zandbak. Fuerteventura betekent in het Spaans ‘sterke wind’ en dat komt omdat er bijna altijd een passaatwind waait. Het eiland is daarom vooral erg geschikt voor wind- en kitesurfers. Met name de grote, witte stranden rond het dorp Corralejo in het noordoosten zijn erg in trek bij zonaanbidders en watersporters. En door die passaatwind komt er veel zand mee vanuit de Sahara, vandaar dat Fuerteventura zo zanderig is.

Morgen nog één ‘port of call’ in Arrecife, Lanzarote en de dag daarop weer vroeg van het schip af op Tenerife om weer aan de reis huiswaarts te beginnen. Nu ga ik me omkleden en lekker eten.

Fijne avond!

1 opmerking:

  1. Weer een. Mooi verhaal ja hier is het koud een graad of -8 en zelopen ophet ijs een mooi dag morgen en een goed vluchten met klm grruud

    BeantwoordenVerwijderen